دیوار، Wall

یه دیوار که از دلم حک کنم روش. A wall to carve in it what goes in my heart.

دیوار، Wall

یه دیوار که از دلم حک کنم روش. A wall to carve in it what goes in my heart.

قبلا این وبلاگ رو ثامن‌بلاگ بود، اما اونا مهمون‌نوازای خوبی نبودن، انداختنم بیرون :))
الان اینجام
من کلا آدم شادیم، اما احتمالا این وبلاگ جدیت و گاها اندوه بسیار داشته باشه و کاربردشم همینه. قراره با «دیوار» حرف بزنم! شاید بعدا یکی پژواک صدامو گرفت :)

I am mainly a silly, happy person, though, this blog has a serious and sometimes sorrowful taste to it. I am supposed to talk to Wall! Maybe somebody gets my echo later.

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
  • ۰۳/۰۱/۰۱
    Help

کشدار شدن فشار یک تروماست؟

شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۰۹:۲۰ ق.ظ

گیر افتاده بودم تو یه اتاق چند در چند. از اون گیر افتادنایی که میتونی درو باز کنی و بری بیرون. و میتونی زنگ بزنی بقیه هم بیان داخل. یه گیر افتادن بی‌معنی. یه چندتا کنسرو و تن هم کنارم که از گرسنگی نمیرم.
یه تن بر میدارم.
درش از این آسان‌بازشوها نیست.
در باز کن کنسرو ندارم.
از دم در دوتا کلوخ بر میدارم.
خیلی سفته درش.
با بدبختی همه محتویاتش خالی میشه تو ظرف.
بعد حدود یه ساعت کشتی گرفتن باهاش و ضربه‌های محکم.
میرم یوتیوب.
«چگونه بدون درباز کن، در باز کنیم.»
پاسخ.
 «قاشقو سفت به حاشیه‌ش بکشید.
تکرار کنید.
تکرار کنید.
تکرار کنید.»

دوتا مساله هست.
اولا اینکه مهم نیست درِ تن چقدر سفت و سخت باشه. تداوم فشار بالاخره سوراخش میکنه.
دوما اینکه راه نفوذ، حاشیه‌ی دره. نقطه قابل نفوذترشه.

مطمئن نیستم ولی فک کنم مهندسای مکانیک به این کرمی که قاشق میریزه رو ظرف تن میگن  «تنش» و به اون تسلیم شدن ظرف میگن «خستگی». پس اگه درست باشا فرضم، به کل داستان باید بگن «تداوم تنش خستگی به‌وجود میاره».
یه دوست مهندسی‌مکانیک‌خوانده داشتم که یه بار گفت:
+ دیدی قطره‌های آب که میریزن قطره قطره، بعد یه مدت سنگو سوراخ میکنن یا تراش میدن؟
- آره
+ چرا مجاری ادرار این شکلی نمیشن؟ شدت آبش که بیشتره، استحکامش هم اندازه سنگ نیست.
- سوال خوبیه

  • رضا عساکره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی